D-Dagen Historia
Begreppet ”D-Dagen” myntades redan år 2000, då det var en branschdag med 13 närvarande företag i E-huset på KTH Campus. Sedan dess har D-Dagen växt och 2016 intog den kårhuset, Nymble. Nu anses D-Dagen vara Nordens största arbetsmarknads-dag för datateknik-studenter, samt en av de största arbetsmarknads-dagarna på hela KTH.
Klicka gärna på bilderna för mer information om varje år!

D-Dagen 2025
Antal Företag: TBD
Antal Besökare: TBD
Huvudansvariga:
Max Berglund
Mortada Nasser

D-Dagen 2024
Antal Företag: 101
Antal Besökare: 3281
Huvudansvariga:
William Nordwall
Toshihide Sakao

D-Dagen 2023
Antal Företag: 107
Antal Besökare: ≈3000
Huvudansvariga:
Axel Andin Johansson
Johan Abdi

D-Dagen 2022
Antal Företag: 85
Antal Besökare: ≈2500
Huvudansvariga:
Carl Chemnitz
Kevin Wenström

D-Dagen 2021
Antal Företag: 60
Antal Besökare: ≈2000
Huvudansvariga:
Erik Nordlöf
Adam Sjöberg

D-Dagen 2020
Antal Företag: 35
Antal Besökare: ≈1000
Huvudansvariga:
Julia Byström
Andreas Wallström

D-Dagen 2019
Antal Företag: 81
Antal Besökare: ≈2000
Huvudansvariga:
Simone De Blasio
Victor Sellstedt

D-Dagen 2018
Antal Företag: 75
Antal Besökare: ?
Huvudansvariga:
Nils Streijffert

D-Dagen 2017
Antal Företag: 60
Antal Besökare: ?
Huvudansvariga:
Linn Jensen

D-Dagen 2016
Antal Företag: 48
Antal Besökare: ?
Huvudansvariga:
Albin Johansson Söderholm

D-Dagen 2015
Antal Företag: 35
Antal Besökare: ?
Huvudansvariga:
David Masko

D-Dagen 2014
Antal Företag: 39
Antal Besökare: ?
Huvudansvariga:
Johan Arnör

D-Dagen 2013
Antal Företag: 38
Antal Besökare: ?
Huvudansvariga:
Jennie Olsson

D-Dagen 2012
Antal Företag: 36
Antal Besökare: ?
Huvudansvariga:
Mattias Folke

D-Dagen 2011
Antal Företag: ?
Antal Besökare: ?
Huvudansvariga:
Andreas Falk

D-Dagen 2010
Antal Företag: ?
Antal Besökare: ?
Huvudansvariga:
Andreas Falk

D-Dagen 2001
Under början av perioden 2000-2010 ökade intresset för företag att synas bland studenterna starkt. Med det blev Datasektionens branschdag en återkommande sak och fick en mer enhetlig form och struktur. Den samordnades då av Datasektionens ”PR-grupp”, som senare blev Datasektionens ”Näringslivsgrupp”. Tidigt 2001 syns “D-Dagen” för första gången i sektionens officiella mötesprotokoll, när dåvarande PR-chef Peter Lindström lade fram en motion för att “få mer pengar till D-Dagen och att få pengar till kommande arrangemang under våren.” Sektionens medlemmar valde att enhälligt bifalla hans yrkande.

D-Dagen 2000
Namnet “D-Dagen” myntades detta år! Branschdagen anordnades då av Datasektionens PR-grupp och var en mindre branschdag i E-huset med 13 närvarande företag. På kvällen bjöds det även till Datasektionens dåvarande sektionslokal: ESCapen där man kunde få gratis öl om man hade säkrat en “ölbong” på branschdagen.